سایت ثبت نام تیزهوشان

Wiki Article


قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه های 6-7 یا 9-10 آرزوی هر دانش آموز علاقه مند به یادگیری است. برای قبولی در آزمون تیزهوشان تکنیک های مختلفی وجود دارد زیرا آزمون تیزهوشان 6 تا 7 شامل سؤالات استعداد تحلیلی و آزمون تیزهوشان 9 تا 10 شامل سؤالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است.
دانش آموزانی که مایل به قبولی در آزمون تیزهوشان هستند، علاوه بر مشخص کردن هدف خود، باید نحوه مطالعه، اهمیت هر درس و برنامه ریزی برای قبولی در آزمون را بدانند. به این ترتیب به راحتی می توانند آزمون تیزهوشی را پشت سر بگذارند و به نتایج دلخواه خود برسند.

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم فقط شامل سؤالاتی در مورد توانایی تحلیلی یا هوش است و هیچ سؤالی در مورد توانایی تحصیلی یا سؤال در مورد دروس را شامل نمی شود. ضمناً کنکور پایه نهم به دهم شامل سوالات استعداد یا هوش تحلیلی نیز می باشد. به همین دلیل لازم است تمامی شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان تا قبل از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان به طور کامل مطالعه و در پاسخگویی به اینگونه سوالات مسلط شوند.


سوالات استعدادهای تحلیلی (هوش): سوالات استعدادهای تحلیلی سوالات چهارگزینه ای هستند و برای سنجش هوش و توانایی دانش آموز در تحلیل، طبقه بندی و ریشه یابی مشکلات در نظر گرفته شده است. این سوالات از موضوعات و موضوعات مختلف پرسیده می شود و به همین دلیل صرفاً بر اساس محتوای کتاب های درسی نیست. به همین دلیل مطالعه کتب درسی نمی تواند تضمین کننده قبولی در این آزمون باشد و دانش آموزان باید منابع دیگر از جمله بهترین را مطالعه کنند. از سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی پایه ششم سال های گذشته برای سوالات هوش یا استعداد تحلیلی آماده شوید.
سوالات استعداد تحصیلی (دروس): این سوالات فقط در کنکور تیزهوشان پایه نهم تا دهم مطرح می شود و دانش آموزانی که متقاضی ورود به پایه هفتم مدارس تیزهوشان هستند این نوع سوال را در کنکور خود نخواهند داشت.این سوالات از مطالب کتاب های درسی پایه نهم و هشتم تهیه شده است.
توصیه ما به متقاضیان کنکور تیزهوشان 9 تا 10 مطالعه این است که تمامی مطالب کتاب های درسی پایه هشتم و نهم از جمله محتوای قسمت مطالعه آزاد را مطالعه کنند. همچنین مطالعه سوالات تیزهوشان سال های گذشته در این امر موثر است.


همیشه بدانید که در ابتدا اولویت با کتاب درسی است، اما اگر از کتاب های درسی استفاده می کنید، از کتاب هایی استفاده کنید که متن کتاب درسی را به اندازه کافی برای دانش آموزان توضیح دهد و تست های مناسبی داشته باشد. به همه دروس به خصوص ریاضی و علوم که در آزمون تیزهوشان رتبه بالاتری دارند توجه ویژه داشته باشید اما از دروس عمومی مانند فارسی، دین و زندگی غافل نشوید.
به محض ورود و تصمیم به برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان، گام بزرگی برداشته اید. برای قبولی در این آزمون باید نمودار برنامه ریزی پایه نهم و برنامه ریزی درس پایه هشتم را در دو مرحله داشته باشید. قطعاً داشتن مثال اموزش ثبت نام ازمون تیزهوشان 6 برنامه ریزی با استعداد می تواند به شما کمک کند تا بفهمید برای انجام برنامه ریزی صحیح چگونه باید عمل کنید. آنچه در ادامه می خواهیم به شما بگوییم این است که چگونه برای استعدادهای درخشان برنامه ریزی کنیم؟
داشتن برنامه و اینکه چند ساعت باید مطالعه کنید به هیچ وجه به موفقیت شما کمک نمی کند. پس اگر می خواهید نامتان در میان اسامی پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان امسال باشد، ابتدا باید خودتان را بشناسید. معنی آن چیست؟ یعنی با دانستن توانایی های خود، دانستن اینکه روزانه چند ساعت می توانید مطالعه کنید، ساعت های طلایی شما برای مطالعه و یادگیری چیست؟ چگونه می توانید با توجه به شرایط زندگی خود برنامه ریزی کنید؟


قبل از مطالعه هر یک از مباحث زیر برای برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان، حتما به خاطر داشته باشید که ممکن است با فردی که در آزمون سال گذشته قبول شده تفاوت داشته باشید.به همین دلیل سعی نکنید مثل او باشید و نقشه او را اجرا کنید، زیرا شما آن شخص نیستید و ممکن است نتیجه ای که می گیرید این باشد که نتوانید در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی قبول شوید.
تاکید می کنیم برای برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید بهترین منابع را انتخاب کنید. ممکن است خیلی سخت مطالعه کنید و حتی ساعت های زیادی را صرف مطالعه کنید، اما نتوانید منابع آزمون تیزهوشان را به درستی انتخاب کنید، دچار مشکل شوید و این موضوع باعث می شود نتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید. شما فرصت اشتباه یا آشتی را ندارید زیرا فقط یک بار فرصت دارید در آزمون تیزهوشان شرکت کنید.

Report this wiki page